Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider

Intervju med Drew Barrymore: "Jag vann högsta vinsten"

28 jun, 2014
AvLisa Arnell
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

drewbarrymore

De romantiska komediernas drottning vet hur det är att vara trasig och vilsen. I dag är Drew Barrymore snart tvåbarnsmamma, aktuell i en ny film och känner det som om hon vunnit på svärfamiljslotto.

av DEBORAH SCHOENMAN  foto DIEGO UCHITEL/TRUNK ARCHIVES

Kort om Drew Barrymore:

Ålder: 39 år.

Yrke: Skådespelare och affärskvinna.

Familj: Maken Will Kopelman, dottern Olive, snart 2, och ett barn på väg.

Bor: Hollywood Hills.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Aktuell: I romantiska komedin Blended. Driver nystartade sminkmärket Flower och vinföretaget Barrymore wines, samt egna produktionsbolaget Flower films.

 

Häromdagen försökte Drew Barrymore och konstrådgivaren Will Kopelman, hennes make sedan ett och ett halvt år, komma fram till vad de skulle göra med matsalen i sitt hem i Hollywood Hills.

– Jag sa till honom: ”Matsalar är idiotiska. De borde inte finnas. När hade vi senast en middagsbjudning?” Jag önskar att jag vore en av de där människorna som har cocktailpartyn flera gånger om året för sina vänner, att vi vore ett sådant där par där ”han äger ett kaffeställe i Brooklyn och hon jobbar som stylist” – men vi kommer aldrig att bli det paret.

Annons

När Will föreslog att de skulle använda rummet för – eh – familjemiddagar, började Drew att gråta.

– Familjemiddagar hade jag inte en tanke på, men det är vad jag vill ha allra mest, säger hon. Nu är det mitt uppdrag i livet att räkna ut hur det där rummet ska se ut.

TRU965864

Det är faktiskt nu, vid nyss fyllda 39, som Drew äntligen fått det hon alltid har önskat sig: en egen växande familj. Will Kopelman, 36, kommer från en framstående New York-klan där alla står väldigt nära varandra (mamma Coco jobbar med välgörenhet, pappa Arie var tidigare vd på Chanel och systern, Jill Kargman, är framgångsrik författare). Drews nya svärfamilj älskar henne och dottern Olive, som fyller två år i september, och när den här intervjun görs är Drew gravid och familjen Barrymore-Kopelman går och väntar på sin andra dotter som i skrivande stund kan komma när som helst.

Annons

– Jag vann högsta vinsten på svärfamiljslotto, säger Drew. Det kanske är min karma som kompenserar mig efter att ha haft en av de knasigaste uppväxter man kan tänka sig. Jag åt aldrig middag med min mamma eller pappa och absolut inte med dem tillsammans.

TRU965862

Barnbarnet till den legendariska skådespelaren John Barrymore var bara sju år gammal när hon blev megakänd som den lilla tjejen i filmsuccén ET. Efter genombrottet fick hon växa upp snabbt och hennes tillvaro kantades av droger, alkohol och rehab redan i mycket unga år.

– Det är fantastiskt att tänka att det verkligen går att förändra livet helt och hållet, säger hon.

Annons

Innan det syntes att hon var gravid avslutade Drew inspelningarna av Blended, en romantisk komedi där hon återförenades med Adam Sandler (50 first dates, The wedding singer). Den filmades och utspelar sig i Afrika och handlar passande nog om fördelarna med att bilda familj kontra att inte våga språnget. Blended är inte hennes enda koppling till Afrika, hon lägger också en del av pengarna hon tjänar på att bygga en skola som utbildar lärare i Afrika, som del i hennes arbete som ambassadör för FN:s världslivsmedelsprogram.

– Jag gillar kreativitet och jag gillar affärer, säger Drew Barrymore och hon har stor erfarenhet av båda.

Hon har drivit produktionsbolaget Flower films (Whip it, Charlies änglar, Donnie Darko) i 19 år och lanserade nyligen sminkmärket Flower och vinföretaget Barrymore wines. Hon hatar att vara borta från sin familj, men en av anledningarna till att hon vill utöka sin verksamhet är att hon vill ge sina döttrar något annat än ett Hollywoodarv.

Annons

– Jag vill bli en person som har gott inflytande på min ­dotter och jag vill ge henne ett av företagen i framtiden, säger Drew om lilla Olive.

Det kan bli ett krävande jobb. Sedan sminkmärket Flower lanserades exklusivt på amerikanska lågpriskedjan Walmart för drygt ett år sedan har det överträffat förväntningarna. Produkterna är konsumentanpassade med samma ingredienser som används i lyxsmink, men säljs till bättre priser eftersom företaget inte gör någon reklam.

Den här affärsmodellen gör att produkterna snabbt kan gå från produktion till hylla.

– När vi ser att grönt är en trendig färg på visningarna i Paris kan vi fånga upp det snabbare än någon annan, säger Chris Miller som driver märket tillsammans med Drew Barry­more.

– Drew är inblandad i precis allting, tillägger han.

Och Drew Barrymore har stor erfarenhet av kosmetika.

– Jag var nyfiken och brukade alltid experimentera med smink, säger hon. Jag gick på konserter och målade ansiktet galet och glatt och roligt, och på röda mattan låtsades jag att jag var en mer strikt och glamorös person.

Annons

Förutom att hon har suttit i sminkstolen på fler plåtningar än hon kan räkna var hon creative director på Covergirl och dessutom märkets talesperson i fem år. Hon är även nära vän med Revlons internationella chef Gucci Westman och Stilas grundare Jeanine Lobell.

Om dottern Olive skulle vilja ge sig in i den delen av familjeföretaget hoppas Drew att det blir långt fram i tiden. Trots att hon själv syntes i reklamfilmer när hon bara var ett år – eller kanske just därför – har hon helt andra planer för sina barn.

– Jag vill att de ska vara barn så länge som möjligt, säger hon.

Än så länge verkar hon nöja sig med planerna på att ta med Olive på vandringsutflykter och till stränder längs Kaliforniens kust. Kanske kan de till och med äta familjemiddagar i matsalen. Drew hävdar att hon inte är mycket till kock, men hon vet hur hon ska lägga upp en riktigt fin ostbricka. Hon lär också hälla upp sitt eget pinot grigio-vin, av märket Barrymore. Företagets motto: ”Från vår familj till er.”

Annons

 

Drews hjärtebok

Drew Barrymore har fångat många hjärtan – på bild. Nu har hon samlat dem i den bedårande fotoboken Find it in everything.

Vissa människor ser monster under sängen medan andra ser Jesus ansikte i sina våfflor. Drew Barrymore är också besatt av tecken, men på ett lite sötare sätt. Och hon har till och med gjort en bok av sin besatthet. Som en samling för hennes jakt på kärlek i vardagen är foto­boken Find it in everything full av bilder på hjärtan som Barrymore har sett under åren.

”Jag började ta bilder på de här sakerna som ett sätt att bevara magiska ögonblick”, skriver hon i bokens inledning. ”Jag har alltid älskat hjärtan och att en enda linje kan skapa den mest fantastiska känslan: kärlek. Det är en symbol för godhet. Det finns ingen tvetydighet i den. Den är högljudd. Den är självsäker. Jag älskar den här formen så mycket att jag började se den överallt. Hjärtan är mina fyrar. Jag älskar dem handgjorda och naturliga, unga och gamla. När och var jag än ser en hjärtform sprider sig ett leende över mitt ansikte.”

Chanel Dinner Celebrating The Release Of Drew Barrymore's New Book "Find It In Everything"
Annons