Kampanjen som vill få tjejer att peppa varandra – utan att gömma sig bakom emojis
I en ny kampanj bjöd klädföretaget Bik Bok in åtta tjejer till en photoshoot för, vad de trodde var, den nya julkollektionen. Efter att ha stylats och fotograferats fick de frågan vad de trodde att deras kompisar skulle kommentera när bilden dök upp i sociala medier.
Tjejerna svarade att de förväntade sig kommentarer som hjärtemojis och komplimanger. Vad de inte visste var att bilderna som togs var ett del av en helt annan kampanj. En kampanj som vill påminna unga tjejer om något viktigt.
”Vi tycker att det är toppen att tjejer ger varandra positiva kommentarer i sociala medier, men vi vill också uppmuntra dem att inte glömma att berätta vad de egentligen menar med dessa fina uttryck. Det har vi tydligt illustrerat i filmen”, säger René Høgsted, Inköp- och marknadsdirektör för Bik Bok i ett pressmeddelande.
Emelie Hauholdt som var med i filmen säger så här:
”Jag hoppas att folk som ser filmen kommer att tänka över hur viktigt det är att kommentera personlighet och egenskaper, inte bara utseende.”