Kenza berättar om nya Ivyrevel
Nu är det klart att Kenza Zouitens Ivyrevel ska utvecklas med H&M och Paypal som samarbetspartners. Här berättar Kenza om nysatsningen.
Den första april gick ni ut på sajten och sa att IvyRevel är stängt.
– Så vi kunde brassa på lite extra, haha! I princip alla trodde att det var ett aprilskämt, säger Kenza Zouiten. Nära och kära hörde av sig och undrade vad som hade hänt. Men vi ville göra något väldigt oväntat och det lyckades. Vi ville ha en clean cut. Ett bryt mellan gammla IvyRevel och nya IvyRevel. Och en veckas andrum.
Berätta om nya IvyRevel?
– Ny sajt, ny kollektion, ny stil, nya produktketegorier – allt är nytt! säger Kenza. Och vi kommer att ha en komplett garderob. Allt ifrån skor, väskor, smycken, broderade skinnjackor och klänningar.
– Vi hittar nya sätt att jobba tack vare tekniska innovationer. Vi samlar in och tolkar data om trender på global nivå. Vårt digitala arv och globala mindset påverkar design, distribution och kommunikation, säger Dejan Subosic.
Hur förändras era roller?
– Vi är desamma och kommer att fortsätta som vi har gjort. Jag är stylemanager, säger Kenza. Jag arbetar med produktion och design i ett tidigt stadium med designteamet, kommer med input och önskemål och är med hela vägen fram till färdig produkt.
– Aleks och jag är co-ceos. Vi är bröder, jag fick the looks och han fick musklerna, hehe. Vi kompletterar varandra väldigt väl, vi med vår bakgrund inom det digitala, och den fjärde delägaren, vår barndomsvän Gustav Springfeldt med bakgrund från Acne Studios, säger Dejan.