Kungliga stilikonen Kate inviger unik utställning på NK i Stockholm
Utställningen är en del i den brittiska kampanjen GREAT, som syftar till att lyfta inhemskt teknik, innovation och hållbarhet inom design och mode runt om i världen.
Utställningen består av installationer från fyra brittiska varumärken: Sebastian Cox, CuteCurcuit, Ananas-Anam och Bourgeois Boheme. Gemensamt för företagen är att de utvecklar sina produkter med hållbara lösningar samtidigt som de ligger i innovationens framkant.
Läs också: Kungliga stilikonen till Sverige – då kommer Kate på besök
– NK har alltid legat ett steg före vad gäller mode och design. Utställarna i Creative Industries går i bräschen inom sina respektive områden och visar på hur skapandet utförs på ett hållbart och samtidigt innovativt sätt. NK är en scen för samtiden; både den svenska men även den internationella, säger Daniel Stipich, marknadschef på NK. .
Utställningen Creative Industries, invigs av brittiska hertigparet prins William och Kate, och kommer att pågå i Ljusgården på NK mellan den 31 januari och den 5 februari. Den 17 januari avtäcks kampanjens skyltning i NK:s entréfönster.
Läs också: Alicia Vikanders otippade möte – träffar den svenska kungafamiljen OCH William och Kate
I samband med invigningen av utställningen kommer särskilt inbjudna svenska experter inom temat delta i en paneldebatt inom ämnet hållbarhet och innovation.
Foto IBL