Mood Stockholm gör undersökning med nätverket Heja Livet
Resultatet av undersäkningen presenteras nu i samband med lanseringen av Mood Stockholms nya höstkampanj där vi bland andra kan se Leila Lindholm, Andreas Wilson och Valerie Aflalo.
I måndags, den 11 september, lanserades Mood Stockholms nya höstkampanj, kallad Double the Fun. Som ett led i kampanjen har Mood Stockholm tillsammans med Heja Livet, ett forum på Facebook där kvinnor hjälper varandra, tillfrågat medlemmarna om deras shoppingbeteenden och om det är roligare att shoppa ensam eller tillsammans.
Läs också: Hur skaffar man nya vänner som vuxen? Här är 5 sätt!
Av över 1000 svarande uppgav hela 96 procent av de svarande att delad glädje är dubbel glädje och att det roligare att göra saker ihop. Aktiviteter som de svarande föredrar att göra tillsammans allra mest är att fika (98 procent), äta ute (98 procent) och shoppa kläder (62 procent). 30 procent av de tillfrågade föredrar att göra en heldag av sin shopping och kombinerar med långlunch och strövande butiker för att hitta inspiration som leder till köp, medan 48 procent spontanshoppar i samband med andra ärenden.
Läs också: Mingel: Mood Stockholm firade 5 år med stort kalas
Sugen på att veta mer om Heja Livet?
Heja Livet är ett nätverk för kvinnor där vi är med varandra, inte emot varandra. Ett forum för att dela med sig av livsöden, svårigheter och möjligheter i en strid ström. Heja Livet engagerar och inspirerar kvinnor att mötas och dela med sig digitalt via Facebook-gruppen Heja Livet och fysiskt vid anordnade event som enbart är för tjejer. Heja Livet förändrar bilden om kvinnor i grupp genom att hjälpa och boosta medlemmarna i allt från rekrytering, bostadsfrågor, vänskap, psykisk ohälsa och annat som rör livet. I dagsläget har Heja Livet över 54 000 medlemmar.
Foto Mood Stockholm