Nike hyllar kvinnliga atleter i ny kampanj
Kollektionen är en hyllning till kvinnliga atleter och inspirerad av löparen Joan Benoit Samuelson som vann det första maratonloppet någonsin för kvinnor i Los Angeles 1984. Hon sprang då loppet på 2 h 24 min 52 sek och revolutionerade därmed världen för kvinnliga löpare.
Kollektionen består av fyra helsvarta skomodeller, alla är tidigare Nike-klassiker som nu kommer i ny skepnad.
– Med den här kollektionen vill vi hylla kvinnor inom alla sporter och hylla alla våra segrar, säger Nikes designer Marie Crow om den nya kollektionen. Estetik och prestanda är viktigt för Nike. När du ser bra ut mår du bra, mår du bra gör du bra saker. Vi ska bli det bästa vi kan bli, helt enkelt.
– Min favorit är modellen Huarache som är perfekt för Izabel. Hon kan bära skorna hela dagen och med hjälp av flärpen där bak är de enkla att trä på och ta av. Hon kan ha den till vilken outfit som helst.
Nikes designer Marie Crow och Izabel Goulart som frontar kampanjen.
Här är hela kollektionen Nike Beautiful x Powerful:
Marie Crows egen favorit ur nya kollektionen, modellen Air Huarache Ultra i färgen Triple Black.
Nike Air Max Thea
Nike Classic Cortez
Nike Air Presto
Nike Air Huarache Ultra
Foto Thowe Wagner Larsson och Nike