Se Icas känslosamma reklam om bröstcancer – med far och son Falkman
Under oktober månad sätter Cancerfonden med sin kampanj Rosa Bandet extra fokus på bröstcancer, som årligen drabbas 9 000 kvinnor i Sverige och är den vanligaste formen av cancer bland kvinnor.
Ica har stöttat Cancerfonden sedan femtiotalet och var med och stöttade Rosa Bandet-kampanjen sedan den startade 2003. Förra året samlade Ica och dess kunder in 42 miljoner kronor till nämnda kampanj.
Därför är också företagets senaste reklamfilm av helt annan typ än den skämtsamma som vi är vana vid. Vi får en tillbakablick till Stigs ungdom och en förklaring till hans djupa engagemang för cancerforskningen.
I rollen som unga Stig ser vi Loas son, Jacob Falkman.
– Att gå i pappas fotspår är fantastiskt då jag har levt i teatermiljö sedan barnsben. Att göra en reklamfilm tillsammans med pappa som berör en så viktig fråga som bröstcancer gör att det känns extra bra, säger Jacob Falkman till Resumé.