Succé för ELLE – nu läser ännu fler världens största modemagasin!
Enligt Orvesto, som mäter hur många som läser olika tidningar, har ELLE utökat sin räckvidd med 8 procent. Det innebär att ELLE nu är den tidskrift som går bäst inom segmentet vi tillhör (kvinna-livsstil).
Cia Jansson är chefredaktör på ELLE och är extra glad över att vi växer i alla kanaler. ELLE.se har i snitt 250 000 besökare i veckan.
– Det är jättekul att få ett kvitto på att vårt starka innehåll i magasinet uppskattas av så många läsare. Vi har dessutom jobbat väldigt hårt med alla våra plattformar under året och det här är ett bevis på att vi har satsat rätt.
– ELLE är i dag så mycket mer än ett magasin. Vi är väldigt aktiva i sociala medier och satsar starkt på nya live-format och läsarevent. Dessutom har vi ELLE-galan som är Sveriges största modefest. Styrkan i varumärket och ELLEs universum bidrar till vår fina utveckling, säger Cia Jansson.
Välkomna säger vi till alla nya läsare och följare till Sveriges bästa modemagasin för kvinnor – i handen, på nätet och i sociala medier!
FÖLJ OSS!
> Snapchat: @ellesverige