Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Nobelfesten

Telia och Aplace gör modekollektion mot näthat

20 sep, 2016
AvLisa Arnell
Kampanjen #hatahat får en fortsättning – nu i form av en minikollektion skapad tillsammans med butiken Aplace.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Du har förmodligen sett Telias reklamfilmer (där Molly Sandén och Magnus Carlsson sjungande går genom tunnelbanan) och tillhörande reklambilder. De är del i initativet och kampanjen #hatahat som startade i våras.

Kampanjen fortsätter nu genom en modekollektion skapad tillsammans med butiken Aplace. Hoodies, t-shirts, mobilskal, kepsar och pins återfinns i den limiterade kollektionen som släpps den 28 september (på Aplace butiker i Stockholm och Malmö samt på deras webbshop).

LÄS OCKSÅ: MER OM KONSTNÄRERNA BAKOM KOLLEKTIONEN

Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har skapat varsin symbol mot näthat som tryckts på kollektionen. Överskottet från försäljningen av Fashion Against Hate går till Telias samarbetspartner Friends som aktivt arbetar mot näthat (och andra sorters mobbing).

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Se några av plaggen nedan.

Annons