Tinders oväntade satsning – lanserar interaktiv tv-serie
För ett par dagar sedan bekräftade Tinder att de kommer att satsa på tv. Tillsammans med den 23-åriga musikvideoregissören Karena Evans har dejtingappen nämligen spelat in en interaktiv serie vid namn Swipe night. Programmet är producerat specifikt för telefoner och beskrivs som ett apokalyptiskt äventyr där tittarna ges möjlighet att påverka innehållet.
Tinders karakteristiska höger- och vänstersvepningar behålls och företagets huvudområde, dejting, är självklart inte bortglömt.
När du tittar på serien får du nämligen i uppgift att fatta olika beslut som påverkar handlingen, och när programmet är slut matchas du med tittare som gjort samma val som du.
”Dejting handlar om sammanhang och konversationer, och Swipe night känns som ett sätt att ta det till nästa nivå. Vår förhoppning är att det här kommer att uppmuntra till nya samtal baserade på gemensamma upplevelser”, skriver Tinder på sin blogg.
Swipe night
När funktionen kommer till Sverige är ännu inte bekräftat – men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge.
Även Facebook satsar på dejting
Det är inte bara Tinder som arbetar för att göra det enklare för sina användare att hitta kärleken. Redan förra sommaren tillkännagavs det att Facebook inom en snar framtid kommer att satsa på kärlek och relationer. Det i form av en ny dejtingfunktion – som nu har gått live.
Tjänsten heter Facebook Dating och finns i 20 utvalda länder, däribland USA, Kanada, Argentina, Brasilien, Chile, Thailand, Uruguay och Vietnam. Precis som med Swipe night får vi i Sverige dock vänta ett tag på att testa funktionen. I ett pressmeddelande har sociala mediejätten nämligen sagt att Facebook Dating kommer rullas ut i Europa först tidigt 2020.
Foto: Imaxtree