Magnum lanserar sina klassiska glassar i storpack
Att servera glass i en fyrkantig låda har sedan länge tagits över av den amerikanska varianten ”pint”; en rund förpackning på ungefär en halv liter. Glassjättar som Ben & Jerry’s och Häagen Dazs har haft det som signaturdesign och nu ansluter även en svensk gigant inom glassindustrin: Magnum.
Läs också: I sommar öppnar Magnum Pleasure Store i ny stadsdel i Stockholm
I höst kan vi njuta av Magnumglassarna i ett annat format än på pinne. I förpackningar på 440 ml finns nu signatursmakerna Classic, Almond och White. När du trycker på förpackningens sidor upplever du dessutom det klassiska ljudet av Magnumchoklad som knäcks – precis som när du biter av en bit av pinnglassen.
Läs också: Magnum och Moschino i designsamarbete – Jeremy Scott och Cara Delevingne frontar
– Magnum handlar om njutning och vi uppmanar alla att ta sig tid att stanna upp och unna sig något varje dag. Vi vill ge våra konsumenter en riktig god och lyxig glass att njuta av hemma, säger Olivia Nilsson, Brand Manager på Magnum.
De nya smakerna:
Magnum Pints Classic – Stora bitar Magnumchoklad, len vaniljgräddglass som omsluts av ett lager Magnumchoklad.
Magnum Pints Almond – Stora bitar Magnumchoklad och mandelbitar, len vaniljgräddglass som omsluts av ett lager Magnumchoklad.
Magnum Pints White – Stora bitar vit choklad, len vaniljgräddglass som omsluts av ett lager vit choklad.
Artikeln publicerades först på ELLE mat & vin.