Svenska Nick's i exklusivt samarbete med The Kardashians
Du har inte missat Nick's färgglada förpackningar i frysdisken – glassen utan tillsatt socker, palmolja och gluten. 2019 gjorde Nick's entré på den amerikanska marknaden och har sedan dess klättrat till en nionde plats bland de mest sålda glassarna i lander!
På andra sidan Atlanten finns det fler stora utmanare och nu storsatsar Nick's i USA tillsammans med världens kanske mest kända familj – Kardashians-Jenner teamar nu upp med det svenska glassmärket. Nick’s har gjort ett ikoniskt samarbete med Kris Jenner och Khloé Kardashian, två av världens absolut största entreprenörer, influencers och tv-stjärnor.
I en video på Instagram får mor och dotter testa Swedish style light ice cream, och imponeras över Nick’s spännande smaker, alla med finurliga anspelningar till det svenska arvet. Där försöker de att uttala de svenska smakerna, vilket är lättare sagt än gjort! För att citera Kris Jenner, “Karamell med K, såklart att jag väljer den”. Se videon här!
– Samarbetet med Khloé och Kris går under temat Sundae Funday, där de sätter sin egen prägel på den amerikanska glassklassikern. Vi på Nick’s hoppas att människor världen över känner sig inspirerade att göra sin egen variant – oavsett tillfälle och veckodag, säger Johanna Strand, global marknadschef, Nick’s.