Populärt: Mat Drinkar Vegetariskt Alla recept Julmat Baka inför julen Vintips till middagen

Nu lanseras The Yolli Waffle – bubbelvåfflor fyllda med ekologisk yoghurtglass

19 jun, 2017
AvThowe Wagner Larsson
Det svenska yoghurtglassföretaget Yollibox teamar upp med trendkänsliga Haymarket och cafét Gretas i ett nytt pop-up koncept: bubbelvåfflor fyllda med ekologisk yoghurtglass och hemmagjorda toppings.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Lagom till midsommarveckan rullas den rosa glassvagnen ut på Haymarkets uteservering. Tillsammans med cafét Gretas lanserar Yollibox The Yolli Waffle; ett kombinerat yoghurtglass- och våffelkoncept i härlig retrostil.

LÄS OCKSÅ: HÄR ÖPPNAR RESTAURANGEN SOM BARA SERVERAR AMERIKANSKA PANNKAKOR

– Vi har under en längre tid letat efter ett sätt att göra Yollibox ännu mer tillgängligt, särskilt under sommaren och on-the-go. Att få möjligheten att göra detta tillsammans med Haymarket är en dröm. Vi båda värnar om kvalitet och visste från start att vi ville göra något med det där lilla extra, säger Sofie Stenmark, Creative Director på Yollibox.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Smakerna som finns att tillgå är kokos, choklad, mango, jordnötssmör och den speciellt för sommaren framtagna smaken Pinã Colada. Alla glassar består till 70 procent av yoghurt och är smaksatta med riktiga frukter, bär, nötter och kakao och innehåller inga konstgjorda sötningsmedel, färgämnen eller aromer. Tillsammans med en bubbelvåffla och toppings i form av violsocker, frystorkade hallon, karamelliserade popcorn och olika såser skapas en gedigen glasstrut.

Annons

– Vi kommer att variera toppingalternativen under sommaren men i regel består menyn av tre olika kombinationer. För oss handlar det om att skapa en spännande smakupplevelse och att överraska våra gäster, säger Daniel Hermansson, Food & Beverage Manager på Haymarket.

Konceptet finns hos Haymarket hela sommaren och öppettiderna varierar beroende på väder. Den generella regeln är att är det sol finns det glass.

Annons