Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Acne gör jeansbrickor för Svenskt Tenn

03 feb, 2009
Av
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

[nggallery id=673]

Jonny Johansson och hans Acne är en framgångssaga inom svenskt mode. Acnes första jeans lanserades 1997 och nu, drygt tio är senare löser samarbetena av varandra. Efter sneakers med Tretorn, cyklar med Bianchi och jeanskollektion med Lanvin läggs nu ett designsamarbete med Svenskt Tenn till meritlistan.

– Inredning är mode och mode är inredning, säger Jonny Johansson, creative director på Acne.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Jag har en kärlek till Svenskt Tenn och söker ofta inspiraion här. Modevärlden söker alltud efter det unika som inte finns någon annanstans – som exempelvis Svenskt Tenn.

I den limiterade kollektionen finns bland annat en bricka i denim och Josef Frank-stolar klädda i second hand-skinnjackor.

Utställningen finns att se på Svenskt Tenn på Strandvägen 5 mellan den 3 februari och 22 mars.

Av Lisa Arnell

Annons