Adobe släpper klädkollektion – med de klyschigaste trycken de kunde hitta
Du har förmodligen sett den hundratals gånger i olika sammanhang. Bilden på den äldre kvinnan som rider på den äldre mannens rygg på stranden. Alltid lika friska, lyckliga och kära. Eller det fasta handslaget, de engagerade kollegorna eller kvinnan som tycker att det är hysteriskt roligt att äta sallad. Nu finns dessa klichéer inte bara i ditt Facebookflöde eller i diverse magasin – utan även i utvalda garderober.
LÄS OCKSÅ: Cos lanserar ny klädkollektion – inspirerad av New York-konst
Adobe är mjukvaruföretaget som har gett oss program som Photoshop och InDesign och nu släpper de alltså en klädkollektion – enbart med extremt klyschiga tryck från olika bildbanker. Kläderna i kollektionen Adobe Stock Apparel SS16 kan endast köpas av en utvald skara människor och är egentligen bara en del av en kreativ reklamkampanj som ska uppmärksamma Adobes egna bildbankstjänst.
LÄS OCKSÅ: 12 beautytrender från Londons modevecka
“Let’s celebrate efficiency, firm handshakes and flawless cosmetic dentistry. Let’s honor hilarious vegetables and seniors smiling at their laptop”, skriver Adobe i sin lookbook och menar att de klyschiga stock-bildernas tid snart är förbi.
Jag vet inte hur du känner, men jag hade lätt köpt en tröja om det hade gått. Och det är fler som känner som jag. Kampanjen har nämligen blivit viral efter att såväl Time som The Huffington Post och AdWeek har uppmärksammat klädkollektionen. På Adobes hemsida kan man läsa kommentarer från villiga kunder som undrar var man kan köpa tröjorna, men samtliga får svaret att kläderna dessvärre inte kommer att gå att köpas av allmänheten.
Fler bilder hittar du i Adobes lookbook här!