Åhléns förnyar sitt varumärke Wera – ihop med STYLEBY
Åhléns varumärke Wera genomgår nu en förändring för att ”möta den modemedvetna kvinnan”. Målet? Materialen och färgerna ska kännas lyxiga och sobra, och ha lång hållbarhet. Märket har dessutom fått en ny logotyp och ett nytt butikskoncept som rullas ut i höst.
– Vi är glada för att kunna presentera nya Wera med både klassiker och nya spännande modedetaljer för säsongen. Att vi även gjort en unik kollektionsdel i samarbete med STYLEBY känns extra kul. Vi vill samarbeta med duktiga människor i den svenska modebranschen och vårt Wera-koncept passar fint med STYLEBY:s modeuttryck, säger Maria Gemzell Modechef på Åhléns i ett pressmeddelande.
Styleby x Åhlens
STYLEBY-kollektionen omfattar 15 plagg, en scarf, två väskor och ett par skor – klassiska plagg men också med inslag av sport- och westerninfluenser. Grundfärgerna i kollektionen är svart, vit och mörkt blå med inslag av höstens stora trendfärg – orange.
Flera av plaggen har detaljer designade för att kunna stylas på många olika vis ihop med vita accessoarer.
– Att göra en STYLEBY-kollektion för Wera är en dröm som går i uppfyllelse. Kollektionen är chic, underfundig och smart – precis som både STYLEBY och Wera. Det är vår absoluta övertygelse att plaggen kommer att överleva många garderobsutrensningar både ur kvalitets- och stilperspektiv. Vi är jättestolta över det vi skapat tillsammans, säger Jonna Bergh chefredaktör STYLEBY.
Nya Wera och samarbetskollektionen med STYLEBY finns tillgängligt på Åhléns alla varuhus och åhlens.se from v.36.