Alicia Vikander frontar ny kampanj för Louis Vuitton
Den franska modehuset Louis Vuitton släppte nyligen kampanjen för tre av de nya väskklassikerna – Capucines, Twist och Dauphine. Kampanjen The New Classics frontas av tre av deras kvinnliga ambassadörer och skådespelarna Emma Stone, Léa Seydoux och svenska Alicia Vikander är de starka kvinnorna som visar upp nyheterna.
Skådespelarna är speciellt utvalda eftersom de alla tre representerar en modern, stark kvinna med attityd och egen vilja, något som även speglar målgruppen till modehusets nya klassiker.
Den nya Louis Vuitton-kampanjen, som osar modern och tuff energi, är fotograferad av New York-baserade fotografen Craig McDean och stylingen står den franska stylisten Marie-Amélie Sauvé för. Spana in bilderna här!
Emma Stone med väskan Capucines
Emma Stone frontar kampanjen med väskan Capucines, som är den perfekta vardagsväskan. Den är både modern, klassisk och praktiskt då den har detaljer som bland annat ett långt avtagbart väskband. Väskan finns tillgänglig i flera olika storlekar, färger och mönster.
Alicia Vikander med väskan Twist
Vårt svenska stjärnskott Alicia Vikander visar upp väskan Twist, som är en lekfull väska med tuffa detaljer för den moderna kvinnan. Den har fått sitt namn från det smarta sättet att öppna väskan på, nämligen att vrida den stora LV-loggan.
Léa Seydoux med väskan Dauphine
Den franska fotomodellen och skådespelaren Léa Seydoux valde väskan Dauphine, som är en modern version av modehusets klassiska monogram-väska från 1976. Nu visas den med mixat monogram och en cirkulär logga i fronten.
Kampanjen kommer vara högaktuell under maj 2019, men väskorna finns tillgängliga i butik redan nu. Se kampanjfilmen här: