Arket fyller 1 år – firar med att hylla plaggen som är våra vardagsklassiker
Arket är en destination för enkla och vackra produkter för vardagen. Inför första årsdagen introducerar varumärket nu en kampanj som hyllar ”The Modern-Day Market”.
Genom hela kampanjen fokuserar varumärket på nyckelprodukter som är nödvändiga i varje garderob och som utgör grunden för Arkets kollektioner. Varje produkt i alla produktfamiljer är designade för att vara den perfekta versionen av sig själv och förtjänar sin plats på hyllan i deras butiker. Arkivet utgör grunden i varumärket och genomsyrar hur kollektionen är uppbyggd och presenteras.
– Många av produkterna har varit med oss sedan starten och är vad vi kommer referera till och fortsätta bygga vidare på kommande år. Urvalet av plagg är självsäkra och lättburna, definierad av en funktionell elegans och är avsedd att fungera som byggstenar i en mångsidig vardagsuniform, säger Arkets Creative Director Ulrika Bernhardtz om kampanjen.
För damkollektionenligger fokus på klänningar, moderna skräddade kostymer, stickade plagg i kashmir och en klassisk trenchcoat. Även ekologiska sneakers från Veja är en del av basgarderobens väsentligheter. Ett urval ytterplagg från 2-in-1 serien och en ny linje merinostickade plagg presenteras även.
Se bilderna från kampanjen nedan:
Arkets Everyday Essentials finns i samtliga butiker och på ARKET.com.
Läs också:
Nu öppnar Arket i Stockholm – ELLE har pratat med designchef Anna Teurnell
ÄNTLIGEN! I dag öppnar Arket – ELLE listar 6 superplagg från vår nya favoritkedja
Arket öppnar ytterligare en butik i Sverige – i Göteborg!
Foto Arket