Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Blue Billie öppnar pop up i nya H&M-butiken

20 feb, 2018
AvAlva Fierro
Nu lanserar Blue billie en ny kollektion.
Daniela Upmark, designer och grundare av smyckesmärket Blue billie och Bxxlghts ljusboxar, lanserar nu en ny smyckeskollektion. Den säljs bland annat i en ny pop up i H&M:s första koncept-butik i Stockholm.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

I november slog H&M-butiken i Stockholms-gallerian Fältöversten upp dörrarna till sin nyrenoverade lokal med en helt ny shoppingupplevelse – anpassat efter kunders preferenser i området.

Det är den första testbutiken som lanserats i Stockholm och är ett led i klädkedjans satsning att förbättra shoppingupplevelsen i fysiska butiker.

På H&M Fältöversten varvas utvalda delar ur H&M:s egna sortiment med mindre, externa varumärken som säljs under en limiterad period. I butiken finns även en kafédel där du kan ta en välförtjänt paus mellan shoppingrundorna.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Blue billie och H&M i samarbete

Populära smyckesvarumärket Blue billie, som är aktuell med en ny kollektion, är ett av de externa varumärken som under våren kommer att representeras i butiken.

Daniela Upmark, designer och grundare av smyckesmärket, ligger även bakom lampvarumärket Bxxlght som gjort internationell succé sedan starten för drygt fem år sedan.

Annons

Berätta om inspirationen till nya Blue billie-kollektionen, vad är nytt för i år? 

– Inspirationen kommer delvis ifrån min vilja att utveckla vårt koncept att vi integrerar kunden i designarbetet som bland annat resulterat i vår nya collect chain som kommer som halsband och armband där du kan hänga på alla våra befintliga och nya berlocker på ett mer lekfullt och utstickande sätt.

Inspirationen bakom våra symboler kommer från min vilja att visa Blue billies lekfulla sida, därför lanserar vi bland annat vår glass-, körsbärs- och kaktus-symbol.

Inspirationen till kollektionen.
Annons

Hur länge kommer man att kunna köpa era smycken på H&M i Fältöversten?

– Vi kommer att finnas på H&M Karlaplan i tre månader och när vi fick förfrågan så kändes det som ett klockrent samarbete för Blue billie då vi delvis får visa upp större delen av vår kollektion samt bygga vår egen värld i H&M:s värld, vilket kändes som en fantastisk kombination.

Sedan har vi även en stark målgrupp kring Fältöversten som nu kan få ta del av Blue billies egen värld vilket känns fantastiskt kul.

Annons
I tre månader kommer Blue billie säljas i H&M butiken.

Har du något nytt projekt på gång på inredningsfronten med Bxxlght? 

Annons

– Ja vi har massa roliga saker på gång inför våren och kommer att släppa en kollektion inom en helt ny produktkategori vilket känns otroligt spännande och helt rätt nästa steg för Bxxlght som nischat sig mot ljusdesign.

Vilka trender inom smyckesdesign blir starka i år? 

– I år kommer smycken fortsätta att ta en större plats på modescenen och örhängen kommer att stå i fokus. Vi kommer även att se mycket lager på lager, the bigger the better.

Detta är trenderna inom smyckesdesign i år.

Läs mer:

Nytt smyckesmärke på designhimmeln

Ebba Kleberg von Sydow och 25 andra kvinnor tipsar om sina bästa skönhetsknep

Annons