Brands to watch: Lägg futuristiska Coperni på minnet
Tidigare Courrèges-profilerna Arnaud Vaillant och Sébastien Meyer bröts sig loss efter två år och startade egna märket Coperni 2015. Men det var först i våras som Arnaud och Sébastien arrangerade märkets första visning under modeveckan i Paris. Märkets estetik är en cool, minimalistisk look som känns aningen futuristisk (kan ha att göra med att en av grundarna tidigare arbetat med Nicolas Ghesquière på Louis Vuitton). Lekfulla tryck och logotyper vävs in tillsammans med mönster, skräddarsydda snitt och konventionella siluetter.
Erkännande i branschen
På bara några år har duon vunnit erkännande i branschen när det bland annat vann ANDAMs First Collections-Prize. De har dessutom varit nominerade till LVMH-priset. Främst har de blivit ett namn på grund av deras hypade Swipe-väska i rund- och rektangulär form som burits av en rad modeprofiler de senaste säsongerna. Under hösten kommer nya färger och modeller!
LÄS MER: ELLE listar: sommarens hetaste märkesväskor!
Spana in Copernis AW20-kollektion här:
Höstkollektionen är seriös, sexigt, futuristiskt och minimalistisk – precis vad du kan förvänta dig av märket framåt. Snedskurna partyklänningar, skräddarsydda kavajer och tajta nederdelar får de att se enkelt och elegant ut!
Foto: Coperni, Imaxtree
LÄS MER:
Brands to watch: Commission är det coolaste modemärket just nu!
Brands to watch: Därför är Paloma Wool en instagram-sensation
Hållbara märket som spås bli det viktigaste i modevärlden 2020