Modeföretag hyllas på nätet – släpper helt oretuscherad bikinikampanj
29 mar, 2017
AvLisa Segerson
Den amerikanska budgetkedjan Target bestämde sig för att helt skippa Photoshop i årets badklädeskampanj.
Annons
Amerikanska budgetkejdan Target hyllas för sin nya badmodekampanj, där modellernas kroppar tillåts se ut precis som de gör i verkligheten – naturligt med hudbristningar, celluliter och kurvor.
Till skillnad från de kroppar vi är vana vid att se på bikinibilder, där de flesta ”skavanker” suddats bort i Photoshop, ser modellerna i nya Target-kampanjen helt oretuscherade.
LÄS OCKSÅ: KAKAN HERMANSSON: ”JAG VILL SE FLER PLUS SIZE-KROPPAR PÅ CATWALKEN”
Kampanjen, som inkluderar fyra olika fotomodeller i olika storlekar, har som syfte att visa att alla kroppar är vackra, oavsett om de drar storlek 32 eller 58.
– Det var viktigt för oss att fånga deras sanna skönhet, helt utan filter, säger Targets taleskvinna Jessica Carlson.
Se fler bilder från kampanjen nedan:
LÄS OCKSÅ: INGET MER PLUZ SIZE FÖR LINDEX – NU BLIR ALLA STORLEKAR VANLIGA
Artikel av: Femina
Annons