Charli xcx tar över London Fashion Week med H&M – och frontar AW24-kollektionen
Under gårdagen raderade det svenska modemärket H&M alla tidigare inlägg på sitt Instagram-konto och dessutom byttes den klassiska röda H&M:loggan med vit bakgrund ut till en ny med limegrön bakgrund. På bara några minuter var internet fyllt av olika teorier och spekulationer om varför märket valt att nollställa sitt konto och ändra logga.
Därför nollställde H&M sitt Instagram-konto och bytte logga
Den som var extra uppmärksam kanske redan har listat ut att något är att vänta den 12 september 2024. Varför? Eftersom den diskreta koden på åtta siffror "12092024" stod utskrivet i profilen på H&M:s Instagram-konto. Om inte så behöver du inte spekulera länge till. Nu är nämligen hemligheten ute och det svenska modenamnet bekräftar att ingen mindre än Charli xcx tar över London Fashion Week tillsammans med H&M i september med en storslagen fest. Det bästa av allt? Det verkar som att det finns en chans till att alla kommer ha tillgång till att vara med för att fira detta, på ett eller annat sätt. Artisten, som med sitt nylanserade album "Brat" fått hela internet att gå loss och få "Brat summer" att trenda totalt, frontar dessutom H&M:s höst- och vinterkollektion för 2024.
Höst- och vinterkollektionen 2024 hos H&M
Det är inte bara artisten Charli xcx som står i fokus när H&M kickstartar hösten. Den kommande kollektionen frontas av en rad kända namn som Lila Moss, Arca, Loli Bahia, Sage Elsesser och Sega Bodega där musik, mode och individualitet står i fokus att firas. Kollektionen i sig hintar om allt från en leopardmönstrad fuskpäls till ett plommonlila läderset och skir klänning med bohemisk känsla. En kollektion värd att hålla ögonen på, minst sagt!
– Denna kollektion är en hyllning till vilka vi är och ett tillfälle att bekräfta att H&M alltid fokuserar på fantastisk mode. Kampanjen handlar om att befria modet och befria sitt egna uttryck, att varje person tolkar kläderna på sitt eget sätt och med sin egen stil. Budskapet är att olikhet är en styrka säger H&M:s kreativa chef Jörgen Andersson.
Den kommande kollektionen väntas landa online och i butik den 12 september. Och om fler överraskningar från det svenska märket är att vänta, det återstår att se!