Därför är Emma Chamberlain Louis Vuittons nya it-girl
För generation Z är 18-åriga Emma Chamberlain mer ett välkänt namn. Hon är YouTube-stjärnan med miljontals följare – närmare bestämt 8.5 miljoner (och med över 900 miljoner visningar på sin Youtube-kanal!).
2017 postade hon sin första video och i en intervju med ELLE US berättade Emma att YouTube blev hennes flykt från depression. Direkt efter High School började hon därför att fokusera på att skapa videos på heltid – och sedan dess har hon nått enorm framgång. Det är någonting som Louis Vuittons chefsdesigner Nicolas Ghesquieret tidigt uppmärksammade och flög tidigare under året därför in Emma exklusivt till Paris för att delta i deras AW19-visning där hon gjorde en Fashion Week-dagbokvideo med modellen Karlie Kloss.
Slutresultatet blev en av Karlie Kloss mest visade videos hittills på YouTube – såklart! Och bekräftade återigen: Emmas genomslagskraft på YouTube är enorm.
En av de viktigaste personerna att hålla koll på 2019
Emma Chamberlain är modehusets nya it-girl. Under året har hon även varit på plats frontrow när Louis Vuitton presenterat sin Cruise- och vårkollektion för 2020. Även andra i modebranschen har fått upp ögonen för Youtube-stjärnan som huserat i otaliga intervjuer, senast i The Time Magazine – där hon lyfts som en av de viktigaste personerna att hålla kolla på 2019 under deras ”Time Next 100”. Vi noterar och lägger Emma Chamberlain på minnet.
Emma Chamberlain med Louis Vuittons chefsdesigner Nicolas Ghesquieret efter Louis Vuittions AW19-visning i Paris.
Foto: TT
LÄS MER:
90-tales heta cardigan är tillbaka i modet
Alicia Vikander i stor intervju i ELLE
Stranger things-stjärnans oväntade karriärsplan – byter bana