Deadwood och A Day’s March i samarbete – lanserar unisex-kollektion
Roliga nyheter på den svenska modescenen! De två Stockholmsbaserade märkena Deadwood och A Day’s March teamar ihop i ett designsamarbete för våren 2025.
Deadwoods expertis inom återvunnet läder möter A Day’s March designfilosofi och tillsammans har de båda aktörerna tagit fram en limiterad kapselkollektion. Resultatet är en unisex-kollektion med plagg och accessoarer i återvunnet läder och mocka.
Deadwood och A Day’s March lanserar unisexkollektion
– Vi har alltid beundrat Deadwood, både som vänner och branschkollegor, så det kändes naturligt att samarbeta. Vi delar en syn på tidlös design och kvalitet som varar över tid, och den här kollektionen är ett konkret uttryck för det. Det är också en möjlighet för oss att jobba med experter inom läder och mocka för att få fram våra drömprodukter i de materialen, säger Rasmus Elfton, marknadschef, på A Day’s March.
”Utmana modeindustrin”
– Vårt mål har alltid varit att utmana modeindustrin genom att skapa hållbara plagg utan att kompromissa med stil. Samarbetet mellan oss och A Day’s March förenar våra två världar – deras stilrena design och vår kärlek till hållbara, återvunna material, tillägger Carl Ollson, medgrundare till Deadwood.
Kollektionen består av tre produkter – en klassisk jacka inspirerad av militärens pilotuniformer men uppdaterad med genomarbetade detaljer och skulptural passform, en overshirt i brun mocka samt en svart totebag. I kampanjen lyfter de fem kreatörer från olika fält, var och en med en unik berättelse och koppling till det uttryck och de värderingar samarbetet bygger på: Ali Boulala, Kit Paterson, Linn Koch-Emmery, Harris Elliott och Jessica Anne Woodley.
Och vi behöver inte vänta länge för att kunna spana in, klämma och känna på produkterna! Kollektionen släpps 14 mars online på adaymarch.com samt i A Day’s March flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm.