Designa egna reflexer med hjälp av årets If-kampanj
Det lysande (!) samarbetet mellan försäkringsbolaget If och olika modeaktörer fortsätter. Stil och säkerhet i kombination är både tryggt och snyggt.
För att uppmärksamma hur viktigt det är att synas i mörkret släpper If återigen en produkt som blandar mode med trafiksäkerhet under de mörka månaderna.
– Efter tre framgångsrika reflexkampanjer där vi samarbetat med olika profilerade modeskapare kände vi att det var dags att låta användaren själv få bli designer. Vi använder ett reflekterande garn i stället för en samarbetspartner. Stickat har aldrig varit säkrare! säger Caroline Uliana, informationschef på If.
Det första samarbetet släpptes 2014 och var då med BACK, mössorna från samarbetet Watch your Back syns fortfarande här och var. 2015 skedde samarbetet med jeansgurun Örjan Andersson och kollektionen If you can see me. 2016 var det Weekday som gjort kollektionen och i år är det….du.
DIY i fokus då försäkringsbolaget lanserar ett reflekterande garn, som man hoppas ska resultera i massor av halsdukar, mössor och koftor i vinter.
– Sedan vi började lanseringen av reflexmode har en rad nya reflexkreationer poppat upp hos bland annat olika butikskedjor, cykelmärken och paraplytillverkare. Det gläder oss att fler nu är med och bidrar till ökad säkerhet för fotgängare, säger Caroline Uliana.
Kampanjen går även i Finland. Se den exklusiva kampanjfilmen nedan.
Hitta det lysande garnet här.
Läs mer:
Höstens mysigaste plagg: fuskpälsen
25 halsdukar att hänga runt halsen i höst
20 mössor att klicka hem direkt
Foto: If