Elie Saab, Marc Jacobs, Doré i Cannes, Kors liv och Topshops nya samarbete
Vår nyhetsspanare Anna Kopito ger dig senaste nytt från modevärlden här på elle.se. Flera gånger i veckan levereras de i samlad form under vinjetten modespion – dagens laddning får du här.
av ANNA KOPITO foto PRESSBILDER
ELIE SAAB I PARIS
Elie Saab har gjort en kampanjfilm för att visa märkets pre-fall 2012-kollektion. Man har låtit en modell promenera runt i långa klänningar med dyra detaljer och eleganta kappor. Med Paris som kuliss kan det inte bli annat än lyckat.
MARC JACOBS SENASTE KAMPANJ
Marc Jacobs kommande höstkampanj, fotograferad av Juergen Teller, sätter fokus på de stora hattarna. Kampanjen påminner oss om en sagofilm, där modellerna Marie Piovesan och Marte Mei Van Haaster spelar häxor. Den är förstås iögonfallande och unik, kommer grönt och cerise att bli höstens succé?
GARANCE DORÉ PÅ FILMFESTIVALEN I CANNES
Garance Doré reste till filmfestivalen i Cannes för att filma sina upplevelser på den franska Rivieran. I filmen ser vi hennes möten, skådespelare, glittriga smycken, dansgolv, livvakter och folksamlingar.
LIVING THE KORS LIFE
Michael Kors har lanserat en ny digital kampanj som heter ”Living the Kors Life”. Varje säsong kommer vi få titta in hemma hos tre personligheter som jobbar på Michael Kors och höra om deras stil. Först ut är Michael Kors PR-koordinator, Savannah, som provar några outfits innan hon går iväg till jobbet.
TOPSHOP OCH JW ANDERSON
Klädkedjors samarbeten med kända designers är inte längre ett nytt fenomen. De får möjligheten att förknippas med ett häftigt namn, medan designare kan nå ut till en större publik. Varje vecka får vi höra om nya samarbeten som ska få oss att längta, men börjar de inte tappa sitt värde? Senast ut är Topshop som har bett den brittiska designaren JW Anderson att skapa en kollektion. Den kommer nå butikerna i september.