Eytys släpper jeanskollektion – se kampanjbilderna
Våren 2018 släpper Eytys en, för dem, alldeles ny produktkategori – en jeanskollektion! En mindre pre launch med utvalda delar från kollektionen släpps dock redan denna vecka, på torsdag den 16 november.
Läs också: Eytys lanserar nya skor – med exklusivt mönster!
Kampanjen är framtagen med londonbaserade magasinet Buffalo Zine och fotograferad av den holländska fotografen Philippe Vogelenzang. Bilderna är en hyllning till ikoniska jeanskampanjer från 1970- och 1980-talet, men med utmanade könsroller och en stor dos humor.
Läs också: Eytys släpper hommage till 90-talets skateskor
– Eytys 5-fickskollektion är det senaste tillskottet till vår garderob. Precis som med allting vi gör, skapades plaggen utifrån vad vi själva vill ha på oss – modernt uppdaterade klassiker, skriver Eytys i ett pressmeddelande.
Läs också: Årets accessoardesigner Eytys: ”Vår första leverans sjönk på Indiska Oceanen.”
Man fortsätter:
– Fokus ligger på otippade materialval som vi inte är vana att se i jeanskollektioner. Tyger som robust ull-twill från Japan, slitstarkt glansigt workwear-nylon och såklart japansk rådenim i olika färger. Samtliga plagg kännetecknas av rejäla stickningar i kontrastråd, en hyllning till traditionell workwear men här placerat i en mer elegant kontext. Samtliga plagg kommer i storlekar som sträcker sig över könsgränserna.
Läs också: Se märket Eytys coola kampanj i Sydafrika
Foto Eytys