Två världar möts när Fendi x Skims presenterar unikt designsamarbete
Tidigare i höstas fick vi ta del av modehistoria när Fendi och Versace överraskande modepubliken med ett unikt kreativt samarbete som avslut på Milano Fashion Week (läs om det här) men det slutar inte där. Nu väljer Fendi att fortsätta visa fler kreativa samarbeten och denna gång är det inget mindre än det omtalade märket Skims som står redo. Med en unik blandning av varumärkenas DNA har en kaspelgarderob skapats där det bjuds på ett fång av figurnära silhuetter i både neutrala och djärva kulörer.
Två kim möts i unikt samarbete
Idén till samarbetet kom när Fendis chefsdesigner Kim Jones med sitt team satt runt ett bord i studion i Rom.
– Plötsligt blev alla kvinnor tysta och började titta på sina telefoner. Jag visste inte vad som hände, men de väntade på lanseringen av den nya Skims-kollektionen. Det var då jag tänkte, låt oss göra något tillsammans med Skims, berättar Jones.
Inspirationen bygger på skisser från Fendis arkivsamling av Karl Lagerfeld från år 1979, där fokuset låg på poppiga kulörer och vridna tubtoppar men kollektionen är också skapad med stort fokus på Skims viktiga grund – det ska finnas något till varje kvinna, skapad för alla olika former. Tillsammans med Kim Kardashians omtalade märke Skims där den figurnära silhuetten med det perfekta men komfortabla stödet står i fokus möts nu två världar för en kollektion som sticker ut. Föreställ dig mängder av monogram och kulörer som stäcker sig från det neutrala till det poppiga och djärva. Något som går helt i linje med båda märkenas DNA.
Blir du också pepp? Då ska du se till att hålla ögonen öppna efter Fendi x Skims som lanseras den 9 november på deras gemensamma hemsida. Kollektionen går även att hitta i utvalda Fendi-butiker samt hos utvalda återförsäljare globalt.
Foto: Steven Meisel, Fendi.