Första tjuvtitten på H&Ms nya varumärke Arket
I torsdags, den 30 mars, kom nyheten om att H&M lanserar ännu ett varumärke: ARKET
– ARKET kommer att erbjuda enkla och tidlösa kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet. Varumärket inriktar sig på kvalitet samt tidlös och funktionell design, meddelade H&Ms vd Karl-Johan Persson.
– Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. Sortimentet kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken.
Nu får vi första tjuvtitten på varumärket, som under hösten 2017 öppnar sin första butik i London. Det visar sig ARKETS logotyp är svart och vit, stilren och enkel. Klassisk.
För den nyfikne finns både ANNONS en sajt och ett Instagramkonto att följa.
ARKETS huvudkontor ligger i Sverige, närmare bestämt på Södermalm i Stockholm. Här sitter både designers, uppköpare, arkitekter, skribenter och kockar.
– Ett fantastiskt lag med olika bakgrunder och kompetensområden har gått samman för att bygga ARKET. Vi är väldigt glada över att snart visa upp varumärket och dela våra kollektioner med kunderna, säger Lars Axelsson, vd på ARKET, i en kommentar till Dagens Media.
Foto H&M