Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Georg Jensen lyfter kvinnor på ett fantastiskt sätt i ny stark kampanj

13 sep, 2016
AvLisa Segerson
Designföretaget Georg Jensen uppmanar nu kvinnor över hela världen att vara sig själva och skapa sin egen framgång. Budskapet i kampanjen är tydligt: “You can never be too much you”.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Georg Jensen vill uppmana kvinnor över hela världen att vara sig själva och skapa sin egen framgång. Därför lanserar de sin nya kampanjfilm You can never be too much you, som hyllar fem inflytelserika, starka och inspirerande förebilder.

Kampanjen har utvecklats i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors. Den är regisserad av den danska Lærke Herthoni och låten ”Easy” är producerad av ingen mindre än Seinabo Sey.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

De fem kvinnor som lyfts i filmen är filmregissören Susanne Bier, boxaren Cecilia Brækhus, komikern Sarah Kendall, motocrosscyklisten Behnaz Shafiei och kocken Dominique Crenn.

Se kampanjen och läs intervju med Georg Jensens första kvinnliga VD Eva-Lotta Sjöstedt:

Berätta om kampanjen och varför ni valt förebilder framför modeller?

– Vi utgår från dagens samtal om kvinnor som tror på sig själva, är stolta över vilka de är och vill uppnå allt som är möjligt. Hos Georg Jensen vill vi uppmuntra och inspirera människor att trotsa konventioner i sina egna liv. Kvinnorna som visas i kampanjen är inspirerande profiler, som har tagit sig till toppen inom sina områden och hittat sig själva och vilka de är.

Annons

Kampanjens budskap är: You can never be too much you, hur lever du efter den meningen?

– Jag tror på mig själv och jag låter inte någon annan bestämma över mig. Som kvinna kan du vara ambitiös, du kan vara provocerande, du kan vara precis den du vill vara. Jag är en mamma till tre, jag är en global medborgare och jag har bott på många olika platser i världen. Jag hoppas att vi alla kan motivera och inspirera att göra de saker vi vill göra.

Hur valde ni ut era fem profiler?

– Alla dessa kvinnor har trotsat konventioner och lyckats inom sina olika områden. Hos Georg Jensen har vi alltid uppmuntrat kvinnor att vara sig själva och skapa sin egen framgång. Vår kampanj är en förlängning av just den filosofin och de kvinnor som deltar förkroppsligar den så vackert.

Ditt bästa karriärtips?

– Att vara dig själv. Det är viktigt att tro på dina styrkor, din passion och vad som driver dig. För mig handlar det om att vara modig, jag har alltid haft ett öppet sinne och ett öppet hjärta. Och jag är stolt över att tillhöra Georg Jensens tribe.

Annons

Kan du dela med dig av ett peppigt citat till alla våra kvinnliga läsare!

– “If you round your edges you lose your edge!” av Danielle LaPorte som har varit en stor inspirationskälla när vi utvecklat kampanjen. Jag skulle vilja uppmuntra kvinnor över hela världen att omfamna sina röster och skapa sin egen väg och inte låta någon annan stoppa dem.

LÄS OCKSÅ:

Inspirerande kvinnor som inte följer Hollywoods kroppsideal

Detta var kvinnornas OS – så här hyllas de av Nike i mäktig film

Kvinnor särbehandlas i arbetslivet – så här löser vi det

https://www.youtube.com/watch?v=nNVET7ZPxbs&feature=youtu.be

Georg Jensens första kvinnliga VD Eva-Lotta Sjöstedt.

Annons