Gigi Hadid släpper egna klädmärket Guest in residence
Bara några dagar efter att Elsa Hosk lanserade sitt nya klädmärke Helsa (läs mer om och spana in det här!) kommer en liknande modenyhet. Den här gången är det Gigi Hadid som spelar huvudrollen.
Gigi Haid lanserar kashmirmärket Guest in residence
Den 27-åriga supermodellen går nämligen i samma spår som sin svenska kollega och har idag släppt sitt alldeles egna klädmärke vid namn Guest in residence.
Nyheten avslöjade Gigi själv på Instagram för en dryg vecka sedan, i slutet av augusti, och några dagar senare stod det klart att det inte skulle dröja länge innan första släppet.
”En vecka kvar – mitt första klädmärke någonsin! Som grundare, creative director och 'lover of all-things-cozy', är jag så glad att äntligen kunna meddela att Guest in residence lanserar den 7 september, 2022” berättade modellen då.
Det här är Guest in residence
Med fokus på stickat ska Guest in residence erbjuda plagg för både dam och herr i hundra procent kashmir. Och det är en stor kollektion som möter oss när vi spanar in den nylanserade hemsidan.
I första släppet, vilket beskrivs som märkets core-kollektion som kommer finnas tillgänglig året om – ingår såväl hoodies som koftor, stickade skjortor, västar och t-shirts. Men även nederdelar som stickade shorts och långbyxor finns bland plaggen, liksom strumpor, halsdukar och mössor i kashmir. Färgskalan är bred.
Plaggen går att få i allt från mer neutrala nyanser som grått, beige och svart vilka aldrig kommer tas bort från sortimentet till med säsongsbaserade kulörer som starkt rosa, limegrönt och klarblått.
”Under de senaste åren har jag inte velat dras in i att starta ett eget märke bara för att det fanns ett erbjudande på bordet eller en möjlig affär.. Jag stod emot pressen och sa att jag skulle starta något när jag hittade en väg som kändes genuin för mig att ta. De första dagarna med Guest in residence kom när jag började ifrågasätta kashmir-marknaden” berättar Gigi i ett inlägg på Instagram.
Vidare förklarar modellen att hon med det nya märket vill göra kashmir, som historiskt har varit ett väldigt exklusivt material på grund av dess goda hållbarhet, mer tillgängligt.
I ytterligare inlägg framkommer att stort fokus ligger på just materialets tidlöshet och märkets vision är att ta fram plagg som kan anpassas till din egen personlighet och stil genom hela livet – för att sedan föras vidare till någon annan.
DÅ SLÄPPS GUEST IN RESIDENCE OCH HÄR KAN DU KÖPA DET
Det nya märket kommer att säljas exklusivt på Guestinresidence.com och släpptes för den amerikanska marknaden den 7 september. Debutkollektionen lanseras globalt den 12 september.
Prisspannet ligger på mellan cirka 1 300 kronor för ett par strumpor till knappa 5 000 för en hoodie och 5 800 kronor för ett par byxor. Se fler bilder från modesatsningen nedan.
Foto: Guest in residence/Instagram