Gucci visar upp sina nya klockor med roliga memes
Guccis kampanj för märkets nya kollektion klockor, Le Marché Des Merveilles, är inte lik modehusets tidigare kampanjer. Många av bilderna är för visso precis lika eklektiska och coola som vi är vana att se Gucci, men kampanjen tar plats på social medier och i en alldeles ny kontext när det kommer till de lyxiga modehusens kampanjer.
LÄS OCKSÅ: EXKLUSIVT: MODEFILM AV PETRA COLLINS OCH GUCCI
På sitt Instagramkonto publicerar Gucci nämligen kampanjbilderna i form av memes. Det är Alessandro Michele, designer och creative director för Gucci, som själv har valt ut de kreativa personerna som fått skapa memes.
Kampanjen har såklart sin egen hashtagg, #TFWGucci, vilket betyder ”That Feeling When Gucci”. Gucci förklarar i ett uttalande att designern länge varit intresserad av kulturen på internet, vilket syns i den udda kampanjen. Om Gucci har satt en ny reklamtrend för lyxmärken framöver återstår att se, men under tiden taggar vi gärna våra vänner i Guccis bilder.
LÄS OCKSÅ: GUCCI SLÄPPER EXKLUSIV ONLINE-KOLLEKTION
Se några av Guccis memes här:
https://www.instagram.com/p/BR0JmTNll9X/