Hanna Schönberg lanserar egna klädmärket Arakii
Med över 600 000 följare på Instagram har Hanna Schönberg kommit att bli en av våra största influencers. Idag samarbetar hon med välkända varumärken som YSL Beauty, Versace, Gina tricot och Bik bok. Men allra mest känd är hon för sina designsamarbeten med NA-KD, där hon under förra året bland annat designade egna kollektioner med plagg som sålde slut otroliga volymer inom bara några minuter.
Så när hon nu startar ett eget varumärke får vi lov att säga att det är med goda förutsättningar. Det är under namnet Arakii som influencern lanserar sin allra första egna kollektion.
– Mode är mitt sätt att uttrycka mig själv och Arakii är något jag jobbat med i nästan två är. Jag ville att den här kollektionen skulle bli hundra procent jag. Allting har en fantastisk kvalitet och är genomarbetat in i minsta detalj, säger Hanna själv och fortsätter:
– Min första kollektion är inspirerad av att experimentera med den maskulina och feminina siluetten och kommer i en begränsad upplaga. Alla designs är gjorda med både dag och natt i åtanke för långvarig användning, ur både stil- och hållbarhetsperspektiv. Arakii är ett varumärke jag är extremt stolt över!
Då släpps första kollektionen från Arkii
I den första kollektionen, som präglas av Hannas egen stil, ser vi nyckelplagg uppgraderade med en spännande twist där bland annat en zebramönstrad kavaj tar plats. Debutkollektionen innehåller nio plagg och består av såväl kostymset som kavaj, skinnjacka och toppar.
Hemsidan är ännu inte lanserad, men varumärket finns på Instagram. Den limiterade kollektionen släpps i mars 2022 och kommer finnas tillgänglig på Arakii.com.
TV: Det bästa från Köpenhamns modevecka
Foto: Arakii/Polina Vinogradova