Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

H&M lägger ner outleten Afound

21 aug, 2024
AvCassandra Lindblom Riso
Pressbild/Afound
Afound
Efter sex år har H&M beslutat att lägga ner sin outlet Afound. Bakgrunden är att efterfrågan inte längre finns, meddelar modejätten.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Här är höjdpunkterna från modeveckan i KöpenhamnBrand logo
Här är höjdpunkterna från modeveckan i Köpenhamn

2018 slog H&M upp portarna till sin nya satsning Afound, en e-handel där kedjan satsade att sälja ut tidigare kollektioner. Från början såldes enbart H&M:s egna varumärken, som Monki, Weekday, & Other Stories, COS och Arket, och senare har man även erbjudit externa märken om Hugo Boss, Karl Lagerfeld och Moschino. Men nu är outlet-tiderna för H&M-gruppen över eftersom det nu står klart att Afound lägger ner.

Afound lägger ner – mer rea hos varumärkena

I ett pressmeddelande skriver H&M att det inte längre finns tillräckligt hög efterfrågan och att varumärken i större utsträckning väljer att använda sina egna e-handlar för att rea ut sina sortiment. Det skulle kunna innebära att varje H&M-varumärke framåt satsar större på rea hos sig själva, istället för hos Afound.

Annons

Afound har primärt funnits i Sverige, men även lanserats i flera andra europeiska länder, och tidigare hade man fysiska butiker i Göteborg, Kristianstad, Malmö och Stockholm. Afound lägger ner under hösten, men det exakta datumet är ännu inte officiellt – eller om det blir en extra stor utförsäljning innan stängning.

ELLE Trend #5 – Hösttrender att bära redan nuBrand logo
ELLE Trend #5 – Hösttrender att bära redan nu
Annons