H&M lanserar nytt varumärke i höst – och det verkar SÅ bra
Hösten 2017 lanserar H&M ett helt nytt varumärke. Märket går under namnet ARKET och kommer att erbjuda enkla och tidlösa kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet. Detta avslöjade H&M i sin delårsrapport.
– ARKET kommer att erbjuda enkla och tidlösa kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet. Varumärket inriktar sig på kvalitet samt tidlös och funktionell design, skriver H&Ms vd Karl-Johan Persson i rapporten.
Han fortsätter:
– Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. Sortimentet kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken.
ARKET blir H&Ms åttonde varumärke. Sedan tidigare har man H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday och H&M Home.
Den första butiken kommer att öppnas i London. I samma veva satsar man på onlinehandel i 18 europeiska länder. Därefter ska ARKET-butiker öppnas i Bryssel, Köpenhamn och München.
Enligt Affärsvärlden kommer det också att finnas kaféer i butikerna. De ska baseras på det nya nordiska köket med fokus på naturliga ingredienser och välbefinnande.
Foto H&M