H&M:s nya, spännande designsamarbete!
Vi har vant oss vid att H&M radat upp spännande designsamarbeten och givit oss chansen att köpa plagg och accessoarer till överkomliga priser.
Med vem eller vilka höstens samarbete skulle ske med har diskuterats på redaktioner och bland modeintresserade världen över. Nu vet vi vem det blir. För första gången väljer H&M att samarbeta med ett accessoarmärke: det brittiska skovarumärket
Jimmy Choo.
I Hollywood är Jimmy Choo ett obligatoriskt inslag på röda mattan – och vem minns inte Sex and the City–Carries fascination för JC-skor. De berömda skorna är också de som kommer att stå i centrum för kollektionen, även om ett stort utbud av accessoarer också kommer att tas fram.
För att fira samarbetet gör Jimmy Choo dessutom för första gången en
kollektion damkläder samt en mindre herrkollektion med skor, väskor och
accessoarer.
Tamara Mellon är grundare och VD för Jimmy Choo och utlovar en sofistikerad, glamorös och
trendriktig kollektion som ska vara både enkel att matcha och lättburen. Här på ELLE-redaktionen är förväntningarna skyhöga!
Skriv in den 14 november i din kalender – då släpps kollektionerna i butik.
Av Lisa Arnell Foto: H&M/Magnus Magnusson
Jimmy Choo för H&M.
Tamara Mellon, modell klädd i Jimmy Choo for H&M och Margareta van den Bosch.