Jean Paul Gaultier för Lindex – på miljövänlig galge
När Jean Paul Gaultiers kollektion för Lindex i dag släpps i butikerna kommer besökarna att plocka ner plaggen från specialgjorda, miljövänliga och hållbara galgar – givetvis designade i de klassiska blå sjömansränderna.
Galgarna kommer från företaget Ekoligens som arbetar för ”innovativa produkter och material med en hållbar ekologisk och ekonomisk affärsnytta”. Galgen i EcoligentPaper® är sprunget ur ett projekt drivet tillsammans med Svensk skogs- och pappersindustri och är både skapad ur återvunnet material – och går i sig att återvinna när den har fyllt sitt syfte. Galgen är tidigare producerad i en white edition för Lindex men också för Granit och Houdini.
– Det finns bara en Jean Paul Gaultier och i detta designsamarbete har vi tagit vårt hållbarhetsarbete ett steg längre. Strategiska val som att stötta bröstcancerforskningen och välja miljövänligt genom ett hållbart galgalternativ visar att vi till 100 procent arbetar efter vår grundläggande hållbarhetsambition – att göra en positiv skillnad tillsammans med våra kunder och samarbetspartners, säger Linda Skogsberg, Sustainability Communications Coordinator på Lindex.
LÄS MER:
ALLA KAMPANJBILDER PÅ KOLLEKTIONEN ––>
BACKSTAGEBILDERNA FRÅN LANSERINGSFESTEN ––>
ELLE PLAY: LANSERINGSFESTEN I GÖTEBORG ––>
GAULTIER OCH LINDEX STÖDER ROSA BANDET-KAMPANJEN ––>
av LISA ARNELL