Jens Werner blir creative director hos J.Lindeberg
– Min utmaning har varit att skapa en tydlig look som länkar samman alla våra koncept, och samtidigt uttrycker det som är unikt och personligt för oss. Hur får vi högteknologiska skidplagg och funktionsplagg för golf att passa ihop med skräddat, denim och läder – och hur håller vi samma känsla och nivå genom alla koncept? Jag insåg att varje kategori måste innehålla en essens av de andra. På så sätt designade vi våra AW18 kollektioner, och jag ser fram emot att ta den visionen till vårt övergripande uttryck för hela varumärket, säger Jens Werner i ett pressmeddelande.
Under de senaste åren har J.Lindeberg fokuserat på att bygga broar mellan sina mode- och sportkollektioner, och att stärka sin position som det moderna sport- och modevarumärket.
– Att utse Jens till Creative Director för J.Lindeberg är den sista pusselbiten i de senaste årens arbete. Hans bakgrund, personlighet och hur han sömlöst blandar sport och mode på ett modernt sätt, är exakt vad vi behöver i vår ambition att bli nästa stora livsstilsvarumärke, säger vd Johan Mark.
Jens första koncept, SS18 Activewear, är tillgängligt i butiker från januari 2018.
Foto J.Lindeberg