Kenzo är H&M:s nästa designsamarbete!
De kreativa ledarna Carol Lim och Humberto Leon kommer tillsammans med H&M att skapa både en dam– och en herrkollektion samt accessoarer.
Designerduon Carol Lim och Humberto Leon började jobba på Kenzo 2011 och har sedan dess satt sin prägel på modehuset och presenterat plagg och kollektioner i starka färger och livfulla mönster. De har dessutom bjudit på stora visningar, olika konstnärssamarbeten och kreativa digitala kampanjer för märket.
– Vi vill tänka stort, tänja på gränserna och sprida Kenzos positiva energi världen över genom samarbetet med H&M, säger Carol Lim och Humberto Leoni en kommentar.
LÄS OCKSÅ: KENZO – ALLT DU BEHÖVER VETA OM DET FRANSKA MODEHUSET
ELLEs moderedaktör Josephine Aune ser fram emot det nya samarbetet.
– Det är kul att H&M väljer ett varumärke med mer yngre, lekfullare, streetkänsla efter det glammiga samarbetet med Balmain förra hösten. Ska bli spännande att se hur de toppar Backstreet Boys som uppträdde på visningen av Balmain-kollektionen i New York när de visar Kenzo-kollektionen.
– Det verkar som att det blir en hel del prints – hej leopard, tropik och starka färger! Kan även tänka mig att vi kommer se en del sport-influenser, och loggor men det verkar också som Kenzos kreativa duo kommer knyta an nutidens Kenzo med modehusets ursprung och grundare Kenzo Takada. Jag ser fram emot att se hur det vävs ihop tillsammans med H&M.
KENZO x H&M kommer att säljas i 250 utvalda H&M-butiker världen över, samt online och släpps den 3 november.
Foto H&M