Konst by Gucci – inspirerad av och skapad på Instagram
Fler och fler varumärken genomför och bedriver hela kampanjer i sociala medier. Senast ut från modevärlden är Gucci som bjudit in talanger att tolka deras kända mönster.
Det är på instagram och via hashtaggen #GucciGram som man kan följa Guccis nylanserade projekt. Utvalda online-talanger, illustratörer och fotokreatörer över hela världen har bjudits in för att vara med och framställa konst utifrån Guccis egna mönster Gucci Blooms och Gucci Caleid. GG Blooms är namnet på den sprillans nya cruise kollektionen som konstnärerna fritt har fått tolka.
”We don’t need to wait to go to a museum anymore. We just open Instagram on out smartphones and have immediate, intimate access to brilliant photographers and artists around the world who post their work as soon as they create it. What could be better for consuming culture?
– Kyle Chayka, från #GucciGram
Själva produkterna finns i butik i Sverige från mitten av november och försäljningen kommer att pågå fram till sommaren. Klicka på bildspelet för att se några av våra favoriter från samarbetet och kollektionen.
Följ samarbetet och ta del av de fantastiskt härliga och modeinspirerande konsten under hashtaggarna: #GucciGram #Gucci #AlessandroMichele #GGBlooms #Caleido.