Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Konst by Gucci – inspirerad av och skapad på Instagram

11 nov, 2015
AvKajsa Charliesdotter
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Fler och fler varumärken genomför och bedriver hela kampanjer i sociala medier. Senast ut från modevärlden är Gucci som bjudit in talanger att tolka deras kända mönster. 

Det är på instagram och via hashtaggen #GucciGram som man kan följa Guccis nylanserade projekt. Utvalda online-talanger, illustratörer och fotokreatörer över hela världen har bjudits in för att vara med och framställa konst utifrån Guccis egna mönster Gucci Blooms och Gucci CaleidGG Blooms är namnet på den sprillans nya cruise kollektionen som konstnärerna fritt har fått tolka.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

”We don’t need to wait to go to a museum anymore. We just open Instagram on out smartphones and have immediate, intimate access to brilliant photographers and artists around the world who post their work as soon as they create it. What could be better for consuming culture?

– Kyle Chayka, från #GucciGram

Själva produkterna finns i butik i Sverige från mitten av november och försäljningen kommer att pågå fram till sommaren. Klicka på bildspelet för att se några av våra favoriter från samarbetet och kollektionen.

Följ samarbetet och ta del av de fantastiskt härliga och modeinspirerande konsten under hashtaggarna: #GucciGram #Gucci #AlessandroMichele #GGBlooms #Caleido.

Annons