Lindex egna medarbetare modellar i underklädeskampanj
Problemet: Att hitta en BH som sitter perfekt. Lösningen: Lindex nya underklädeskoncept? Löftet: Att det i framtiden ska bli ”enklare, snabbare och bekvämare för kunden att köpa sin BH”. Det säger i alla fall Inger Lundqvist som är underklädeschef på Lindex. Bra-volution är namnet på den nya, och enligt dem själva revolutionerande, bh-evolutionen som lanseras i butik och på lindex.se den 5:e maj.
Till kampanjen för det hela har kedjan valt att använda egna medarbetare från olika länder. Efter en casting i Stockholm valdes fem tjejer ut till en underklädesfotografering på Spring Studios i London och de fem kommer att synas under två veckor i maj, på alla Lindex marknader och deras mediala forum.
av JOHANNA ANDERSSON
Petra, Sales Assistant Bratislava, Slovakien. Rikke, Sales Assistant Oslo, Norge. Rebecca, Controller, Head Office Oslo, Norge. Johanna, Buyer HQ i Göteborg, Sverige. Sigita, Store Manager Vilnius, Litauen.