Lindex gör stora storlekar till standard – med Ashley Graham som frontperson
Tidigare har Lindex bara haft större storlekar på utvalda delar av sitt sortimentet, ett så kallat Generous-koncept. Inför höstens kampanj Fall Fashion Heroes integrerar man alla storlekar – och initiativet har mottagits med otroligt positiva reaktioner, enligt Annika Hedin, designchef Lindex.
LÄS OCKSÅ: Sienna Miller i Lindex vårkampanj
– Det är fantastiskt att Lindex inkluderar större storlekar i sina kollektioner. Plåtningen var en stark upplevelse eftersom vi som valts som modeller representerar en sådan mångfald, det var riktigt mycket girl power i studion, kommenterar Ashley Graham.
Kampanjen är uppbyggd kring tröjan med ballongärm, toppen med klockad ärm och skorstenskrage, den stickade klänningen, den smala ankelbyxan och jeansen. Färgerna skiftar från djupt vinrött och bränt brunt till orange och ljust rosa.
– Vi vill att kvinnor i alla storlekar ska känna sig inkluderade och kunna handla från alla våra modekoncept. Med denna förändring kommer våra kollektioner bli ännu mer inspirerande och tillgängliga för fler, säger Annika Hedin.
Lindex Fall Fashion Heroes lanseras i butik och på lindex.com den 22 september. Se hela kollektionen på Lindex hemsida.