Lindex nya satsning: relationer
I vår har Lindex återupprepat sitt beprövade framgångsrecept att låta sina kunder och anställda vara modeller i underklädeskampanjen Bra-volution. Tanken med Bra-volution är att hylla relationer och vårens kampanj presenterar sex kvinnor, som tillsammans med en närstående, visar upp den nya kollektionen av underkläder.
”Deltagare som tidigare medverkat i Lindex Bra-volution erbjöds i år att söka igen och de sex finalisterna fick ta med sig en närstående för att tillsammans vara modeller för en dag. Vårens kampanj firar och hyllar deras speciella relationer”, skriver Lindes i ett pressmeddelande.
– Hon är underbar min mamma. Hon har varit med om mycket, men håller fortfarande huvudet högt. Jag är så stolt över att vara hennes dotter. Jag ville ge henne den här möjligheten för att visa henne hur mycket jag uppskattar henne och jag vill att hon ska känna sig vacker, för det är hon verkligen, säger Rikke Karlsveen, en av modellerna, från Norge.
En annan av årets modeller är Monika Zillenaite från Litauen.
– Bra-volution inspirerade mig till att alltid vara den bästa versionen av mig själv. Därför ville jag delta igen och dela upplevelsen med min lillasyster, vilket definitivt kommer att ha en positiv inverkan och hjälpa henne att växa till en stark och självsäker kvinna, säger hon.
”Denna kampanj speglar vårt företag – vi är en livsstil, vi är inkluderande och vi vill lyfta varandra”, säger Maria Strandberg, Showroom Coordinator på Lindex i ett mejl till elle.se.
Bra-volution lanseras i Lindex samtliga butiker och på lindex.com den 9 februari.
Se alla bilder nedan.
Foto Lindex