Nya MAD by Carlings – storsatsar på konst och musik
Den norska denimjätten Carlings lanserar ett nytt butikskoncept på Götgatsbacken i Stockholm, lördagen den 17 mars. Konceptet MAD by Carlings står för Music, Art och Denim och syftet är att lyfta unga konstnärer och artister genom bland annat konstutställningar, livespelningar och förfester innan konserter.
– Både musik och konst har alltid varit en stor del av Carlings DNA, med vår nya konceptbutik på Götgatasbacken hoppas vi kunna skapa en ny relevant arena som lyfter unga talanger inom konst och musikscenen samtidigt som vi fortsätter att utveckla vår enorma passion för denim, säger Kicki Persson, Marknadschef på Carlings i Sverige.
Nyöppnat: MAD by Carlings
Butiken kommer att ha ett konstutrymme som de kallar för The White Box där de visar upp – och säljer – konst. Den första konstnären att pryda väggarna i The White Box är österrikaren Ben Reyer.
MAD by Carlings kommer att vara än mer dedikerad denim än de vanliga butikerna, och butiken kommer även att husera workshops där man kan specialdesigna sina egna jeans med hjälp av bland annat patches, knappar och tryck.
Butiken kommer utöver sitt fasta utbud även ta in handplockade kollektioner som byts ut varje månad och som säljs i limiterad upplaga. Först ut är vintage-kollektionen Throwback som visas i samband med öppningen den 17 mars.
Utbudet i butiken är framför allt riktat mot herrar, men det finns även damplagg i butiken.
Carlings kommer även att samarbeta med olika skivbolag för att kunna erbjuda kunderna biljetter till events och konserter.