Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Marimekko lanserar nytt butikskoncept – se bilderna från smyginvigningen

13 feb, 2018
AvJohanna Lejon
I förra veckan var det smyginvigning av Marimekkos nya flaggskeppsbutik i Stockholm. Bland gästerna märktes Vera Vitali, Cajsa Wessberg, Sofia Kacim (medgrundare för nätverket HER), Anna Mörner, Malin Fua, Hedda Stiernstedt och Danica Kragic.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Den nya butiken är designad av Marimekkos egna butiksdesignteam och är baserat på det butikskoncptet som tagits fram av den internationella designbyrån Pentagram. Konceptets centrala idé bygger färg och form och kombineras med en mängd olika världar och atmosfärer. I den nya flaggskeppsbutiken kommer hela Marimekkos utbud att presenteras, så som ett brett utbud av mode, interiör, väskor och accessoarer.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

– Vårt mål är att erbjuda bättre service och ett utbud som är ännu mer inspirerande för kunderna. I den ständigt föränderliga detaljhandeln vill vi att våra butiker ska vara en plats där våra kunder runt om i världen kan ha meningsfulla visuella och känslomässiga upplevelser. Vi har under de senaste åren satsat på att skapa en holistisk kundupplevelse samt att förbättra kundservicen och personalens kompetens i våra butiker, säger Päivi Paltola, Chief Marketing Officer på Marimekko, i ett pressmeddelande.

Annons

Marimekko utvecklar hela tiden sin digitala service och deras kanaler i syfte att skapa en smidig kundupplevelse mellan online-shopping och dess fysiska butiker.

Den nya butiken på Norrmalmstorg är Marimekkos första flaggskeppsbutik utanför Finland som bygger på det nya konceptet. Andra butiker där konceptet har tillämpats inkluderar nyligen öppnade Marimekko-butiker i Oslo, Bangkok, Melbourne och Shanghai. Sammantaget finns cirka 160 Marimekko-butiker runt om i världen.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Foto Rebecka Häggblom

Annons