Givenchy, J. Crew, Alexa Chung och Jeremy Scotts Adidasskor
Vår nyhetsspanare Anna Kopito ger dig senaste nytt från modevärlden här på elle.se. Flera gånger i veckan levereras de i samlad form under vinjetten modespion här. Dagens laddning kommer här.
av ANNA KOPITO foto STELLA PICTURES, PRESSBILDER
GIVENCHYS HÖSTKAMPANJ
Stella Tennant är ett av de bekanta ansiktena vi kommer att se i Givenchys höstkampanj. Den kommande kampanjen fotograferades av Mert Alas och Marcus Piggott och Carine Roitfeld stod för stylingen. Kritikerna säger att det ser ut som att Stella dansar på en parkeringsplats – men vad gör det när den talangfulle Riccardo Tisci har designat ens klänning?
J.CREW TILL ANDRA SIDAN AV ATLANTEN
Ryktena säger att den amerikanska klädkedjan J.Crew planerar att expandera och öppna butiker på andra sidan av Atlanten. Först ut blir antagligen London. Det är förstås en glädjande nyhet då vi kan börja hoppas på att få se en butik i Stockholm inom en snar framtid. På bilden ovan syns J.Crews creative director Jenna Lyons.
ALEXA CHUNG I MAJES KAMPANJER
Alexa Chung har synts till i kampanjer för Vero Moda, Lacoste, DKNY Jeans, Pepe Jeans och Superga och fortsätter att inneha sin status som it-girl. Till hösten kommer hon synas på franska Majes affischer. De svartvita bilderna är tagna en tidig morgon på Porte des Lilas tunnelbanestation i Paris av fotografen Glen Luchford.
JEREMY SCOTTS SNEAKERS FÖR ADIDAS VÄCKER REAKTIONER
Ett par sneakers designade av Jeremy Scott, i samarbete med Adidas, väckte starka reaktioner och ledde till tusentals kommentarer. Skorna ansågs vara rasistiska på grund av sina gula fotbojor som tycktes anspela på slaveri. Den negativa uppmärksamheten skorna fick leder till att de inte kommer att säljas som planerat. Igår bad Adidas om ursäkt till sina kunder på deras Facebook-sida. Läs mer här.