Nike och Kim Kardashian lanserar nytt varumärke – här är allt vi vet om NikeSKIMS
Nike ingår samarbete med Kim Kardashians Skims för att lansera ett helt nytt varumärke för kvinnor, NikeSKIMS. Nyheten släpptes i februari 2025 och vi kommer inte behöva vänta länge innan vi får en första titt. Här är allt vi vet hittills om modenyheten.
Erbjuda träningskläder för kvinnor
Det nya varumärket kommer ha fokus på träningskläder, skor och accessoarer för kvinnliga atleter och målgruppen sträcker sig från vardagsmotionärer till elitidrottare. Enligt duon själva blir varumärket en förening av Nikes expertis inom avancerad innovation, idrottsvetenskap och insikter från atleter och Skims signaturstil och inkluderande lösningar för alla kroppstyper, vilket ska resultera i ett nytt utryck för träningsmode.
– Nike och Skims delar ett djupt engagemang för innovation, inkludering och att utmana gränser, drivet av en orubblig tro på kvinnors kraft, säger Kim Kardashian om satsningen och fortsätter:
– Det här partnerskapet är kulmen på vår gemensamma vision, att skapa produkter som är noggrant designade för att både forma och prestera för alla kroppar. Varje detalj har finjusterats och noggrant övervägts. Vi är otroligt exalterade över att få lansera vår första kollektion i vår.
Från Nikes håll är det nya varumärket ett initiativ med mål att förändra spelplanen för nästa generations atleter, det säger Heidi O’Neill, President of Consumer, Product and Brand på Nike Inc.
– Det här samarbetet förenar det bästa från båda varumärkena och öppnar en fantastisk möjlighet att omdefiniera branschen genom vår gemensamma passion och vårt engagemang för innovation.
Stilögonblick
Då lanseras NikeSKIMS
Ja, redan i vår ska det nya märket släppa sin första kollektion, då på den amerikanska marknaden i utvalda butiker samt online på nike.com/nikeskims. Under 2026 följer sedan en global expansion.
Skims i Sverige sedan hösten 2024
Skims har på kort tid blivit ett av världens mest omtalade underklädesmärken. Det var år 2019 som Kim Kardashian lanserade varumärket tillsammans med Jens och Emma Grede. Idag är Skims, som säljer shapewear, underkläder och loungewear, hyllat för sitt unika sortiment med innovativt material, mångsidig design och breda storleksspann – framtaget för olika hudfärger och åldrar.
Hösten 2024 intog Skims NK i Stockholm och Göteborg och lanserade därmed sin första fysiska shoppingupplevelse i Skandinavien.
Foto: Nike