Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

& Other Stories lanserar kampanj med transmodeller

14 aug, 2015
AvLisa Arnell
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

H&M:s systervarumärke & Other Stories lanserar för första gången en kampanj med två transsexuella personer som modeller. Heja säger vi!

Det är modellerna Valentijn De Hingh och Hari Nefstylist som är ansiktena för märkets nya och senaste kampanj. Förutom modellerna tog märket det ett steg längre och rekryterade ett helt kreativt team bakom bilderna som också var transsexuella. Amos Mac plåtade kampanjen, Love Bailey stylade den och makeup gjordes av Nina Poon.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Under plåtningen skapades också en backstagefilm som fått namnet The Gaze & Other Stories. Och det är ju exakt det som det handlar om – blicken*. Hur ser vi på världen? Vacker som den är eller styrd och påverkad av mörker?

Märkets creative director Sara Hilden säger till WWD att blicken (the gaze) var konceptet som drev kampanjen. – Det är mycket prat om transsexualitet i dag men för oss var kampanjen bara ett sidospår. Bilderna skiljer sig inte från någon annan kampanj vi kommer att se den här säsongen, att det är två transsexuella modeller som är huvudpersoner på bilderna är upp till betraktaren att extrapolera*, därav ”blicken”.

* Vi försöker inte använda konstiga ord utan anledning, men det ordet är mitt nya favoritord, se bara förklaringen och sätt in den i vår samtid: Extrapolera: att dra slutsatser om förhållanden i ett område man inte studerat, på basis av vad man vet om något näraliggande område.

Ett par bilder ur kampanjen ser du här.

Annons