Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Så går det egentligen för Kenzas nystartade märke Ivyrevel

04 aug, 2016
AvAxel Scholtze
I våras investerade H&M i Kenzas nya märke Ivyrevel – nu har vi kommit över bolagets årsredovisning och det går precis som vi trodde!
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Sveriges största bloggerska Kenza startade sitt märke Ivyrevel redan 2012 tillsammans med Aleksandar Subosic och Gustav Springfeldt. Däremot var det först i våras saker och ting tog start på riktigt. I april köpte H&M in sig i företaget med en investering på 20 miljoner kronor.

LÄS OCKSÅ: Kenza är kvinnan från den digitala generationen!

I går kunde sajten Breakit avslöja märkets färska årsredovisning – som visar att bolaget omsatt 7,3 miljoner förra året med ett rörelseresultat på minus 5,1 miljoner kronor.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Breakit skriver även att det inte är särskilt konstigt att bolaget går minus – det har gått från ett enkelt klädmärke till att vara en startup med globala ambitioner. Troligtvis kommer märket stiga under 2016.

Foto Nina Holma

Annons