Artikeln innehåller reklamlänkar
Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Så ser Calvin Kleins nya logga ut

07 feb, 2017
AvJohanna Lejon
Calvin Klein förändrar sin klassiska logotyp efter att Raf Simons klivit in som ny chefsdesigner.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Under åren har ANNONS Calvin Kleins logga ändrats ett flertal gånger. Och nu är det faktiskt dags igen. Raf Simons är ny chefsdesigner, sedan sommaren 2016, och vill, givetvis, sätta sin egen prägel på CK.

Det hela ligger i tiden att ändra loggan, på kort tid har ANNONS Calvin Klein blivit ett piggt modehus att räkna med – igen. Man har tagit hjälp av en rad kända ansikten i sina kampanjer, bland andra Kendall Jenner och Justin Bieber, och via dem brutit ny mark.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

calvin-klein-kendall
Kendall Jenner för Calvin Klein.

Modehuset meddelade nyheten om den nya loggan via Instagram, häromveckan. ”En återgång av själva grundkänslan”, skrev modehuset i bildtexten och förklarade samtidigt att art directorn Peter Saville är den som ligger bakom förnyelsen.

Annons
Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

De allra mest mest populära CK-plaggen just nu är Calvins klassiska underkläder i vit, svart eller grå bomull, med bred resårkant. Just dessa underkläder kommer också spela en nyckelroll i den nya kampanjen, det meddelar Calvin Klein via Instagram. 

ANNONS KÖP DINA EGNA UNDERKLÄDER FRÅN CALVIN KLEIN HÄR >

Det här inlägget från Instagram går inte att visa just nu. (E01)

ANNONS Och vill du haffa ett par plagg med den gamla loggan får du passa på. Snart byts den ut – på samtliga plagg.

Foto Stella Pictures

Annons